Чому асфальт сходить разом зі снігом?

2019-02-26 14:41
Чому асфальт сходить разом зі снігом?

Проблема дорожнього покриття актуальна завжди - неякісні матеріали, недотримання технології кладки, халтурний ремонт, крадіжки…. це все так, але існує і інший фактор - експлуатація, а саме - недотримання вагових норм на автошляхах.

Кожен автошлях розрахований під різні навантаження, тому покриття проектується саме орієнтуючись на відповідні показники ваги з запасом міцності.

Але, на жаль, вагові норми порушуються частіше усього.

 

Особливої шкоди дорогам завдають в в жарку пору року. Під час спеки розігріте дорожнє полотно “пливе” і перегружені автомобілі можуть залишати у покритті колії, глибина яких може сягати 10 сантиметрів.


Контролювати перегруз вантажного транспорту на українських дорогах покладено на Укртрансбезпеку, але, на жаль, зараз такий контроль майже відсутній. Вагові комплекси встановлені, але практично не функціонують.


 

За словами голови Комітету дорожнього господарства Експертної ради при Міністерстві інфраструктури Артема Гриненко «щорічні збитки для України від перевантажених фур – більш ніж 2 млрд. грн. Це офіційні підрахунки, по факту набагато більше!

Одна перевантажена фура шкодить дорогам більше ніж 10 тис легкових автівок.»

Оскільки рух великовантажного транспорту по автодорогах призводить до руйнування доріг, законодавством передбачені відповідні норми. Так, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України та документ про внесення плати за проїзд великовагових транспортних засобів. Якщо ці вимоги порушені, підприємство-власник транспортного засобу має відшкодувати завдані збитки "

 


«Що ми маємо на сьогодні? Половину фур не зупиняють. Поки зупинять та зважують одну, ще 5 проїжджає повз. Потім хабар, якщо навіть не хабар - то штрафи не оплачуються. Системний контроль відсутній.

Українськими дорогами їздять фури вагою 60 тон і більше, були випадки, коли фура важила 110 та навіть 135 тон. Для розуміння, стільки важить траспортний літак!»

 

Як правило вагові норми порушуються автомобілями одних і тих же крупних транспортних компаній. Чи не прийшов час розробити адекватну систему контролю, штрафів (аж до позбавлення компаній ліцензій)? Це могло б стати дієвим способом.

 

Запрошуємо до обговорення проблеми фахівців.

Залишайся проінформаваним про актуальні події

Підписуйся на наші новини